Saturday 23 March 2013

Pencawang Elektrik - Tidak Berbangunan


Minggu tadi aku ada tugasan di kawasan Rompin bersama 2 orang mahasiswa. Jalan punya jalan aku terpandang sesuatu di kawasan Kampung Deraman... Akhirnya, aku jumpa jugak pencawang elektrik (PE) tidak berbangunan ni. Ingat lagi masa persembahan tugasan peringkat Sarjana dulu, gambar PE yang jenis ini takdok....kahkahkah....Siap lagi tanya dengan Ir Tan dari TNB Pahang kat mana aku boleh jumpa PE jenis ni.

Apa itu pencawang aku dah cerita dalam 'post' yang dulu-dulu....PE jenis tak berbangunan ni, takde bangunanlah...hehee....cuma ada pagar (ada yang dawai dan ada gak yg jenis batu), takde bumbung penuh. Sebahagian je yang ada bumbung.

Alatan kat dalam tu sama je, ada transformer, switch gear, pembahagi dan lain-lain. Mana yang tak pernah jumpa, tak tau, atau yang nak buat tugasan ilmiah anda tu.....meh aku kongsikan gambar PE tidak berbangunan ni












Amacam? Dapat?

No comments:

Post a Comment