Tuesday 11 February 2014

Pos Laju Kuantan Jalan Bukit Ubi

Sekian lama..akhirnya pejabat Pos Laju Kuantan telah berpindah ke lokasi baru...

Tempat lama...Jalan Haji Abdul Aziz (gambar dari internet-bukan aku punya)

Dahulu...kat Jalan Haji Abdul Aziz...ataupun ada orang panggil Lorong.... Lorong pondan...erkkk...


Tempat baru..Jalan Bukit Ubi

Sekarang...pejabat Pos Laju Kuantan telah beroperasi di Jalan Bukit Ubi. Kat mana tu? Dari arah bandar/Stadium Darul Makmur...lepas daripada PAIP...depan lagi...betul-betul sebelah Stesen Minyak Shell kat sebelah kiri jalan.

Ni tempat pamer kereta ni dulu agaknya..

Aku rasa tempat ni dahulunya 'show room' kereta berdasarkan keadaan sedia ada bangunan tu....Rupenya memang betul... Dahulunya ini NAZA KIA Service Jalan Bukit Ubi


Alamat POSLAJU Kuantan Kuantan Jalan Bukit Ubi:

POSLAJU Kuantan,
Lot-2/1831, Jalan Bukit Ubi,
25200 Kuantan, Pahang

No telefon POSLAJU Kuantan Jalan Bukit Ubi:

09-5161809

E-mail POSLAJU Kuantan Jalan Bukit Ubi:

KPPoslajuKuantan@poslaju.com.my

*sumber Sorry Note Pos Laju

PENAFIAN: Nukilan aku di blog ini adalah dari pandangan/pengetahuan aku sebagai orang awam... Aku bukanlah penjawat di agensi ini @ Pos Laju ini... Maka ada beberapa pertanyaan @ komen yang tidak dapat aku beri maklumbalas...

36 comments:

  1. Ohh akak mmg tercari-cari pos ni ..cari x jumpa2.. kt sini rupanya. Tq dayat.. senang nk g collect barang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kak...
      Saya lama dah tau..cuma baru je gi sana...hehee..besar tapi masa saya gi orang ramai..perkerja tak berapa ramai...so lama la nunggu...huhuuuuuu

      Delete
  2. no tepon poslaju berapa? adess... dlm google ada?

    ReplyDelete
  3. aisyehmenn...tak tau la pulak teman no teponnya...hehee...kt google bnyk tp tak tau la benor ke idak no nye

    ReplyDelete
  4. Pos laju nie tpon xpnh nk jwp susah btoi org nk tanya pepe pun susah...da lah check trcking online pyh sistem asyik xda...korang xckup ke staff operator ke? byk kali da nie call xdpt !!!xble sabar da layanan out lh,pos laju mnda gnie geram btoi aku nk buat report je rasa...org byr servies mahal2 plz jg lh jgn pos laju jd pos lembap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala siannye...aku tak pernah lg tepon diorang nih...pasal berurusan pun jarang2...tp check tracking online setakat ni xde masalah..mungkin aku bernasib baik..

      Delete
  5. ok....aku dah update alamat, no telepon dan e-mail pos laju kuatan.... harap membantu kalian...

    ReplyDelete
  6. pos laju bkak dri pukul brpe ke pukul brpe ye...call poslaju xangkat la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emmm...tak pasti lah pulak sekarang ni. Dulu 8.30 buka sampai pukul 6ptg

      Delete
  7. pos laju kuantan ni plg lembab..
    staf2 makan gaji buta..tepon x pernah angkat..dah la byk masalah bila aku beli brg seller guna pos laju..memalukan!!

    ReplyDelete
  8. Pejabat pos kuantan, klau dye tgal resit sruh amik brg.. blh ke klau kite g amik ari yg same ? Tpi kt resit tu, sruh amik esok... tQ

    ReplyDelete
  9. TERIMA KASIH BANYAK2 AWAK...BERGUNA SANGAT2 bagi saya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama....semoga bermanafaat untuk semua orang

      Delete
  10. Maaf ty..klu esk pos brg.. Agak2 lusa da bole smpi ke brgnya??nk pos kt petaling jaya

    ReplyDelete
  11. Maaf ty..klu esk pos brg.. Agak2 lusa da bole smpi ke brgnya??nk pos kt petaling jaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tuan/puan/cik.....ambe lama x buka blog..walau dah berlalu tapi ambe nak jawab juga...
      berkenaan bila barang akan sampai ambe tak boleh nak kata...sebab ambe tak kije dengan pos laju ni...nanti kalau ambe bagi estimation tapi tak menjadi kes haru pula nanti...

      Delete
  12. Kalau brg van pos laju anta saye xde umh brg tu akan hntar lg x?atau kne pegi amek kt pos

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. SABTU MINGGU PERTAMA BUKA DR 9AM-3PM , KALAU SABTU MINGGU LAIN2 BUKA SEPERTI BIASA 8.30AM - 6 PTG

      Delete
  14. Dah seminggu pos barang xsampai2 lg nie....apa yg lajunya...camne punya lembap baik pos gn setem....

    ReplyDelete
  15. klau xckup org upahlah! telepon xmau jawap! dahlah barang lambat sampai !

    ReplyDelete
  16. Hem dari 2014 lagi la dia xangkat call. Sampai ni tahun 2018. Xpenah angkat.

    ReplyDelete
  17. Lembab poslaju..baik tukor pada poslembammmm

    ReplyDelete
  18. Semoga lepas PRU14 makin laju....

    ReplyDelete
  19. Bagaimana saya mahu periksa penghantaran saya sudah di terima pihak Pos Laju Kuantan?

    ReplyDelete
  20. Pos laju x reti2 nak tipon org ke klu nak anta brg.. X mcm jnt

    ReplyDelete
  21. Saya duk kt jabur je, sempadan kuantan ngan kemaman.. Barang saya dh 3 hari ad kt pas laju kuantan.. Kenapa tak hantar ke pejabat pos balok.? Senang sy nk g ambik..

    ReplyDelete
  22. Knpe brg sy xsmpi2 lagi??col xagkt..tgok status npe nk return ke sender lak🤦‍♀️..dy duh sg ular..klu anta ke balok blh gak g amik

    ReplyDelete
  23. Call xangkt brg kt pjbt pos dh lma..utk org y xboleh ambik kt pjbt pos mcm mne erkk..sbb tu kami guna hikmat pos moga brh smpai ke rumah..tp skrg brg xsampai2..call dri tghary smpailah nk ttup xdk dijwbnye...baik xyh guna prkhidmatan pos klau dh smua bnde ambik sndri..

    ReplyDelete