Thursday 28 March 2013

Lihat "Filem Star Wars" Dari Atas Moto

Lampu merah...maksudnya berhenti. Maka terhenti di persimpangan Taman Tas Kuantan. Ada pulak sebuah superbike berhenti kat sebelah aku. Haishhh...kecik je moto aku, hahaha....100cc, moto dia Kawasaki Z1000. 10 kali ganda kuasa cc moto dia dari moto aku.

Lampu dah hijau..maka jalan laa...Sekali superbike tadi bawak slow pulak..dalam 60-80 je. Dia potong aku, aku potong dia, dia potong lagi, aku potong lagi. Aik...saje je ke? Takkan la power 10 kali ganda ke bawah ni nak ajak race...kahkahkah. Tapi aku twist persepsi aku, aku rasa rumah dia kat situ..takpun dia tengah usha kedai kat tepi-tepi tu.

Apa yang menariknya, ketika superbike tu leading dan aku dok cucuk angin belakang dia (ye la...slow je bleh la cucuk), aku rasa aku seperti sedang menonton filem 'Star Wars' pulak bila melihat rekabentuk belakang motosikal tu. Sungguh futuristik pada firasat aku. Rekabentuk tayar, tail-light, signal, dan aku rasa yang paling menarik adalah exhaust dia!!!

Kawasaki Z1000

Amacam..futuristik tak exhaust ni?

Tapi...superbike ini juga yang menarik..hihii...MV Agusta F4

Abeh...

No comments:

Post a Comment