Saturday 27 July 2013

East Coast Mall, Mega Mall, Parkson, Renoma, Triumph, Ben-10, Jalan Sehala

East Coast Mall. Mega Mall, Parkson, Renoma, Triumph, Ben-10, Jalan Sehala... Apa kena dengan post aku nih? Ni kira post versi agak merapu lah...kehkehkeh

Sempena hari cuti..berhajat nak cari baju raya la konon-konon nya...Lepas solat Jumaat..Aku dan keluarga menghala ke bandar Kuantan. Masuk pangkal Jalan Wong Ah Jang semuanya tampak lancar. Sampai je Jalan Penjara...tu diaa..mula serabut..Hajat nak pergi ke ECM. Tempuh la juga jemm nya..Sampai depan ECM guard dah siap rantai jalan masuk.."Parking Penuh". Pehh...musing la pulak. Pusing punya pusing tak dok juga parking kosong...Last-last aku konar ke arah Mega Mall pulak. Alhamdulillah sekali konar aku dah dapat walaupun kena menyeberang jalan jugak..

Sasaran adalah pergi ke Parkson..nak cari baju raya..test punya test tak kena jugak sizenya...cet...pakai la baju tahun dulu-dulu..wakakaaa...

Next aku ke bahagian lelaki yang mempamer singlet, stokin dan seluar dalam. Tiba-tiba ada pulak akak (akak la kot) sembang dengan kawan dia kat sebelah aku...


"yang ni sedap ni"
"mana kau tau sedap?"

"XXX selalu beli ni"

Oooo...rupenye akak tu sedang memilih untuk membeli seluar dalam untuk XXX. XXX tu suami dia la kot...Pastu dia pun berlalu dengan sekotak seluar dalam Renoma nya. Tabik spring la akak!!...Agak-agak kalau lelaki sorang-sorang gi beli seluar dalam kat bahagian pompuan tu apa orang akan kata ye?

Next, aku gi cari baju untuk hero dan heroin nih...Dapat la baju Ben-10....takpe la...setahun sekali korang dapat baju branded nih...
Next, apalagi...gi la bayar..panjang gak barisan. sampai turn aku kat sebelah tu ada pulak akak (akak lain..bukan yang tadi).. Aku tengok cashier (lelaki) tu sengih-sengih je ngah akak tu.. Apehal la pulak... Laa...rupenye dia segan nak pegang/scan barang yang akak tu beli. Akak tu rilek je...

Patut la dia segan..akak tu beli bra dan panties Triumph (ala....tagging dia tu jauh pun kenal)...Dah awak tu cashier kena la buat....hehee...macam-macam hal lah

Dah setel....cha-alip-but laa...nak 'sungkei' dah weh....Sebab jalan Kuantan dah sehala, kena la lalu depan Jalan Tun Ismail untuk balik. Sampai kat lampu isyarat Tanjung Lumpur tu diaaa...berubah lagi laluan...Aritu boleh terus belok kanan..Arini kena tunggu lampu. Rupenye orang dari Teluk Cempedak dah boleh konar kanan hala ke Beserah...tapi kena masuk kat Shell/TNB tu pulak....yaaaa...setiap hari nampaknya formasi berubah!!! Lorong kat Bank Rakyat (kat Tabung Haji lama) tu pun diorang dah tutup.... Nampaknya 2 bulan la orang Kuantan jadi bahan ujkaji...dan setiap hari kena update laluan....

Sekian...kalau korang tak suka takpelah...Pada yang berminat Terima Kaseh !!!



No comments:

Post a Comment