Saturday 19 April 2014

Mee Udang Medan Selera Sri Tambang Sungai Dua

Bulan lepas ada tugasan luar kawasan. Selepas penat selesai bekerja memeras otak maka tibalah masa untuk memenuhkan perut pulak. Mana destinasi kali ini? Prof. Abu dari UniKL Kulim mencadangkan pi makan mee udang di kawasan Sungai Dua Penang.

Sebenarnya ini bukanlah kali pertama aku menjejakkan kaki ke Pulau Pinang. Aku dah mai hampir 10 tahun yang lalu ketika ada tugasan di UiTM Pulau Pinang. Waktu tu bersama rakan-rakan dari UiTM Kota Samarahan Sarawak (Zul dan Rizal) dah pun makan mee udang penang bersama En. Zuraidi (UiTM Penang). Tak cukup sekali kami repeat lagi mee udang kedai yang sama esoknya... hahaaaa

Ok... back to present story... Berpandukan petunjuk yang Prof. Abu berikan kamipun mencari di mana la kedai yang beliau maksudkan. Memasuki kawasan Sungai Dua memang banyak kedai di kiri dan kanan jalan yang menjual mee udang. Tapi kedai yang Prof. maksudkan jauh lagi masuk dalam.

Jalan punya jalan kami pun sampai ke kedai yang dimaksudkan. Oh man!!! Satu ayat terkeluar dari mulut aku. "Inilah kedai yag aku datang 10 tahun yang lalu!". Hahahaaa.... rupa-rupanya aku datang kembali ke kedai yang aku repeat 2 kali makan. Inilah dia Medan Selera Sri Tambang Sungai Dua Mee Udang

 Medan Selera Sri Tambang Sungai Dua Mee Udang

Jauh berkembang dah kedai ni berbanding 10 tahun yang lalu... dah ada jual Jeruk Pak Ali lagi. Menu utama mestilah mee udang. Udang boleh pilih berapa banyak nak. Harga ikut timbangan la...heheee. Satay pun ada.

 Ada ketam

 Ada udang

 Senarai harga mee udang, koay teow, udang, ketam

 Taraaa... mee udang 6 orang makan

Alhamdulillah...licin...

Selera dan tekak aku kata sedap! Kalau korang nak cuba bolehlah datang....

No comments:

Post a Comment