Tuesday 4 December 2012

Batman Return : Juke Nismo




Peminat-peminat Batman, jangan ketinggalan!!! Batman Return !!! Siapa tak kenal cerita Batman. Lelaki kelawar yang hebat menyelamatkan manusia yang ditindas. Tapi bukan dia pakai baju kelawar tau..

Nismo? Nissan Motorsport kan? Apa kena mengena Batman dan Nismo? Agaknya kereta baru Batman ni pakai kereta Nissan Nismo kot...emmm...

Nissan sebenarnya telah menghasilkan kereta yang unik bagi meraikan kerjasama Nissan dengan Warner Bros dalam mengeluarkan filem trilogi Batman dalam bentuk DVD dan blue-ray baru-baru ini. Kereta yang unik ini dinamakan The Dark Knight Rises™ Juke Nismo !

Juke Nismo ni ada 200PS, 1.6-liter turbocharger enjin, pacuan depan, 6 transmisi kelajuan manual, 0-62mph dalam 7.8 saat, dan pastinya set bodykit Nismo dengan suspensi dan hiasan dalaman juga sudah dinaiktaraf. Lampu dah macam mata kelawar, badges Batman dari almunium yang menghiasi grill dan bonet memang cukup menarik. Silap-silap ramai orang nak beli badges ni. Rim 18 memang tip-top lah.

Paling istimewa, rekabentuk dan hiasan dalaman diterapkan dengan ciri-ciri Batman. Kiranya kalau bawa tu ada rasa macam Bruce Wayne sedang memandu dalam filem Batman. Kemudian, pastinya ramai yang nak tumpang dan ramai yang terpikat..

Kereta ini akan mula berada dipasaran sekitar Januari 2013. Berapa harganya ... tak pastilah. Sediakan je la duitnya..








Sumber : NSMNews

No comments:

Post a Comment