Monday 4 July 2011

Kali pertama aku ke Tesco

Bunyi tajuk kisah ni macam kelakar, tapi itulah kenyataannya...

Pertama kali aku pergi ke Tesco yang paling dekat dengan rumah mertua aku. Asalnya nak pergi Nagoya kat dalam tu, tapi alang-alang dah sampai masuk dalam Tesco sekali..

Ramai sungguh manusia..bersesak-sesakan..troli pun habis..pilih barang kejap aje tapi nak bayar aku rase lebih 45 minit berbaris..masuk org yang bayar ngan kad kredit tp asyik bermasaalah jek...aduhh...

Tension sungguh sebab aku tgk motto Tesco kt atas kaunter tu "jika anda berbaris di belakang garisan hijau kami akan berusaha untuk membuka kaunter baru"..tapi takde pun...mungkin sebab dah habis usaha kot...

Barang yang aku beli tuh ada free gift, bila aku tanye org kaunter tu kata barang free gift kena ambik sendiri kat dalam, biasenye ada diletakkan disebelah barang tu...erkkk??? gitu pulok ...malas la aku nk Q lagi...

Kat luar pulak ada satu pelanggan tuh bising-bising dengan petugas kt situ...kereta dia tah kena curik ke, kena langgar lari ke, atau kena pecah ke....tapi dia kata dah buat report polis..pastu dia cakap "teruk betol tempat ni"...huh !!!

Memang cukup buruk pengalaman aku g tempat ni...patut la aku tak pernah pun singgah selama ni, walaupun kat kuala selangor tuh ade je kat tepi jalan...

Tapi mungkin juga aku pergi pada masa yang tak sesuai dan tempat yang tak sesuai....yang menjadikan aku dapat pengalaman tak best



No comments:

Post a Comment