Wednesday 19 September 2012

Kuantan: Banduan Terlepas...




Kereta Polis yang remuk (Gambar: Sinar Harian)

Semalan, di Kuantan, orang ramai menjadi agak ketakutan apabila satu kejadian diluar dugaan telah berlaku. Tiga anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hulu Terengganu parah selepas kereta yang dinaiki mereka dalam perjalanan menghantar seorang banduan ke Penjara Penor, dekat sini, terbabas sebelum merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di tepi jalan.Lelaki itu bertindak agresif menyerang pemandu dalam cubaannya meloloskan diri.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.45 pagi di Jalan Pintasan Kuantan berhampiran Taman Datuk Rashid itu, banduan terbabit, Roslan Ismail, 32, yang dijatuhi hukuman penjara   8 tahun dan 10 sebatan kerana kesalahan memiliki dadah di bawah Seksyen 39A(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 berjaya meloloskan diri dengan tangan bergari, bagaimanapun tiada sebarang senjata api dilarikan.



Suspek yang meloloskan diri (Gambar: Sinar Harian)

Orang awam yang kebetulan menyaksikan kejadian cuba mengejar banduan tersebut selepas salah seorang anggota polis yang cedera menjerit meminta bantuan supaya menangkapnya bagaimana pun lelaki yang dipercayai sudah berumah tangga dari Terengganu itu  berjaya menghilangkan diri di kawasan hutan berhampiran

Pemandu kereta, Lans Koperal Filyx Saver, 25, patah paha kanan manakala dua anggota pengiring, Konstabel Zulkhairi Ramli, 24 cedera di leher dan Koperal Rashid Ahmad, 51 cedera pergelangan tangan serta pinggul.

Dalam kejadian itu, pemandu lori, Mohd Zamri Abdul Kadir, 25,  yang sedang membaiki tayar lorinya  di tepi jalan cedera betis.

Semua mangsa yang parah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk rawatan manakala pemandu lori hanya menerima rawatan pesakit luar.

Update: dengar-dengar dari rakan-rakan yang tinggal sebelah Balok/Sg Karang sana kata dah kena tangkap banduan tu....dia menyorok dalam rumah kosong/tinggal dekat-dekat kawasan tu jugak katanya....


No comments:

Post a Comment