Monday 3 December 2012

Waja versus Vios

Aku meluncur..terus meluncur cari maklumat dalam alam maya, tiba-tiba aku terjumpa satu kenyataan dari seorang ahli forum yang memberi pandangan tentang Waja menentang Vios. Mari kita baca apa pandangan dari ahli forum bernama "layanjelah" pada 17/01/2012 di CariGold Forum. Begini pandangan beliau...

aku dah pakai waja....dan aku dah pakai vios

masing2 ada kelebihan.


waja murah,vios mahal


waja besar,vios kecil


waja jimat minyak,(PJ - Sg Ptani sekitar RM60)Ron 97 shell, vios lg jimat (PJ - SP RM 47) RON97 shell


waja mudah rosak pwr wdw,vios aku dah 7 tahun x pernah


tahun 2010, waja 03 susut nilai hampir 55%, vios 03 baru 35%


waja spare part murah, vios mahal sikit dr waja dan mrh dr honda


waja interior cntik, vios biasa2 je


waja sistem audio best, vios nak best kena kuar modal sendiri...


waja getah n plastic part interoir hampeh, vios kualiti (bini park tiap2 hari,sek tepi laut pulak tu)


waja cabin penumpang luas, vios kecik skit


waja suspension biasa, vios lebih lembut n smooth, pakai michelin lg lembut n senyap!


waja auto kasar masa change gear, vios lbh smooth....


waja berat, vios ringan


waja getah stereng 'berkulat' dlm 5 thn, vios dah 7 thn maintain


waja cat dalam 5 tahun pudar, vios maintain


waja servis murah, vios mahai (labour saja dah 100 lbh)


waja 5 tahun body ada bunyi keriuk2 skit, vios stakat ni senyap,alhamdulillah


waja conering steady jer, vios ada buai skit badan


waja boleh bawa drift, vios stakat kete santai je


waja no ABS brek mcm biasa je, vios type E no ABS brek lajak jauh sbb ringan


waja seat keras & driver kena push kaki/ pungung bila kuar kete, vios seat comfort & kaki/punggung sama paras bila kuar kete....mmg clinicly org jepun ni


waja radius conner U biasa, vios lbh degree


waja pickup masa masuk gear, vios lg pickup


waja body mantap n keras, vios nipis mudah kemik


waja enjin sikit kasar bila cecah 5 thn, vios ttp mcm dulu (sdgkn aku hanya sekali je pakai sintetik,slama ni hanya guna minyak paling mrh je,tukar bila 10k pula tu)


waja, bapak aku x marah beli, vios dulu bapak aku berleter katanya x tlg kete nasional n mmbazir sbb mahal


tp skrg dia dok puji, katanya sedap bawak walau dah 7 thn usia:))


Aku akui...aku pernah bawa Waja...aku juga pernah bawa Vios....tepuk poket, selak dompet, ada ke takde duit nya...

No comments:

Post a Comment