Saturday 27 April 2013

Calon Berkempen Tak Pakai Bra!

Heheheee...musim-musim pilihanraya nih macam-macam cerita ada. Tempohari pasal bendera parti yang berkaitan dengan seluar dalam. Ada yang digantung seluar dalam dan ada juga yang dimodified berbentuk seluar dalam...Kali ini, kisah di kedai kopi, pasal calon berkempen tak pakai bra! Hehehee..macam-macam..

Kata si pencerita (si A), ada calon parti ni berkempen tak pakai bra. Maka telinga pendengar (kawan-kawan si A) dikeliling pun tiba-tiba jadi tajam. Si A kata sepanjang waktu kempen ni memang begitu perangai dia. Rata-rata pendengar yang ada geleng-geleng kepala seperti tidak percaya. "Siapa dia? Parti mana?Cantik sangat ke dia tu? Dah habis modal ke dia tu nak beli bra? Agak-agak seluar dalam dia pakai tak?" Antara soalan-soalan yang dibincangkan meja kedai kopi berkenaan.

"Korang tak percaya mari malam ni ikut aku ke ceramah beliau"...kata si pencerita yang masih lagi merahsiakan siapakah calon berkenaan

Alkisahnya malam tu diorang pun pergi la ke ceramah yang dimaksudkan. Berakhirnya ceramah mereka masih belum mendapat jawapan yang dicari. "Yang mana satu orangnya?" Tanya mereka

"Laaa....yang beri ceramah tadi la" kata si A. 

"Yang beri ceramah tadi lelaki, bukan perempuan" balas mereka

"Laaa....betul la, lelaki mana pakai bra. Aku cuma cakap calon tu tak pakai bra. Aku tak cakap calon perempuan tak pakai bra" balas si A sengih-sengih.

Hahahaaaaa.....hampesss....Maka dikejarlah keliling kampung malam itu si A oleh kawan-kawannya.

2 comments: