Thursday 11 April 2013

UEFA CL: Barcelona & Bayern Munchen complete semi-final quartet



Dalam saingan UEFA Champion League, Barcelona dan Bayern Munchen menyertai Real Madrid dan Borussia Dortmund bagi  melengkapkan 4 pasukan ke peringkat separuh akhir. Undian peringkat separuh akhir ini akan diadakan pada hari Jumaat ini di UEFA HQ di Nyon, Switzerland.

Perlawanan seprauh akhir dijangka pada 23/24 April dan 30April/1 May ini. Pemenang akan mara ke perlawanan akhir yang akan dilangsungkan pada 25 May di Stadium Wembley.

Dalam perlawanan semalam di Nou Camp, Barcelona seri 1-1 dengan PSG menerusi jaringan Rodriguez dan Pastore. Pada perlawanan pertama kedua-dua pasukan juga mencatat keputusan seri 2-2. Barcelona mara dengan kelebihan jumlah jaringan di tempat lawan. Untuk rekod, ini merupakan kali ke-6 Barcelona layak ke peringkat separuh akhir dengan kelebihan gol di tempat lawan

Dalam satu lagi perlawanan, Bayern menewaskan Juventus 2-0 menerusi gol oleh Mandzukic dan Pizarro. Bayern layak ke peringkat separuh akhir dengan agregat 4-0 setelah memperolehi kemenangan juga 2-0 pada perlawanan pertama.

Bagi 2 lagi pasukan, Real Madrid mara dengan agregat 5-3 dan Borussia Dortmund mara dengan agregat 3-2

Real Madrid menang 3-0 pada perlawanan pertama dan tewas 2-3 pada perlawanan kedua. Bintang mereka Ronaldo berjaya menyumbat 2 gol berharga pada perlawanan kedua. Ini merupakan kemaraan ke-24 Real Madrid pada peringkat separuh akhir.

Hasrat Malaga untuk mencipta sejarah lebur apabila tewas 3-2 kepada Dortmund pada perlawanan kedua yang penuh dramatik. Pada perlawanan pertama kedua-dua pasukan sekadar seri 0-0. Malaga sepertinya sudah melangkah ke separuh akhir apabila mendahului 2-1 ketika 90 minit permainan. Walaubagaimanapun jaringan Reus dan Felipe Santana pada masa tambahan meleburkan harapan Malaga.

No comments:

Post a Comment