Sunday, 3 February 2019

Kenapa tukar washer drain plug

Nak tanya..apa fungsi washer drain plug tu? Kenapa setiap kali servis kene tukar benda tu?


Mula-mula dengar nama benda ni.. aku ingat ianya pencuci (sebab wash!).. lepas tu ingt guna kat spug plug pulak (sebab ada nama plug). Hahahaa... tapi bukan laaaa...

Nama lain dia cooper washer. Nama melayu dia alas tembaga

Benda ni gunanya sebagai lapik nut penutup minyak hitam tu supaya tak bocor nanti.

Bila servis tukar minyak itam yang lepas nut tu abis ikat ketat jadi washer tu pun jadi meleper dan rosak permukaan dia.

Sebenarnya boleh pakai balik kalau permukaan elok lagi tapi selalunya kat SC diorang tukar je pakai yang baru.

Haaa...faham dah? Just share...

1 comment: