Saturday 15 October 2016

Samun Troli di Pasaraya




Tajuk : Samun troli (tanpa senjata)

Lokasi : Kaunter pembayaran, pasaraya seperti dalam gambar

Laporan: 15 Oktober 2016, kira-kira jam 11.20 pagi, setelah saya memunggah barang ke atas kaunter pembayaran saya menolak troli kehadapan untuk membolehkan saya mengisi barang yang telah diimbas harganya. Tiba-tiba seorang makcik dengan selamber terus mengambil troli yang saya gunakan dan terus ke kaunter berhampiran dan memunggah barang-barang yang dia beli tanpa rasa bersalah sekelumit pun. Saya tergamam dengan perbuatan keji makcik itu...sanggup menyamun troli pengguna lain demi kepentingan diri sendiri....

Kalau makcik ada terbaca kisah ini...insaflah wahai makcik...kalau anak pinak menantu saudara mara sahabat handai makcik ada terbaca...tolong la nasihat kat makcik tu...

Penyelesaian: Jalan kaki keluar pasaraya ambil troli lain...sekian.

Kepada pembaca sekalian...jangan tiru perangai makcik ini...

No comments:

Post a Comment