Tuesday, 9 December 2014

Tanam Pokok Bunga Kantan

Pernah tengok pokok bunga kantan? Bunga yang sungguh sinonim dengan laksa !!!

Hari ni aku cuba tanam pokok bunga kantan dalam pasu kat rumah... yelah.. rumah takde tanah macam ni la... Selera besar tapi terhad. Heheee... Walau aku bukannya penggemar makanan berasaskan bunga kantan tapi aku nak tanam jugak... Kat pasar pagi Jaya Gading pun jual RM4 sekuntum... Waaaaa


Tanah gi beli kat kedai bunga... RM1 satu beg... kira ok la tu... tanah hitam tu mahal skit la..RM5


Setelah ditanam.... Menjadi atau pun tidak aku tak pasti la... Kalau tengok kat kampung-kampung tu kawasan dia hidup agak besar... Yang ni sekangkang kera je... Hehehee...

Tengok je la nanti berbunga ke tidak.... Kalau berbunga tu Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment