Friday 7 February 2014

Soalan Seks Untuk Murid Sekolah

Soalan Seks Untuk Murid Sekolah? Itu tajuk berita hari ini... Aku pun baca la apa kisah nya... Oooo... Korang baca la kat gambar tu (Gambar dari Sinar Harian Online)


Alkisahnya seorang Adun (Adun Nilai) yang mengetengahkan isu ini.... tidak releven soalan berkenaan (kaji selidik) ditanya kepada budak sekolah.

Menurut berita Sinar Harian, Pengarah Pendidikan negeri, Datuk Kalsom Khalid kata, siasatan awal pihaknya mendapati, kaji selidik berkenaan dibuat klinik kesihatan berdekatan tanpa pengetahuan dan kebenaran Jabatan Pendidikan negeri.

Aku nak ulas pasal macamana boleh lepas????

Emmm... Sepengetahuan aku, kalau nak buat kaji selidik di sekolah memang perlu mendapat kebenaran Jabatan Pendidikan terlebih dahulu. Bukan sekolah sahaja, bahkan kilang dan kolej pun sama. Dulu masa kawan aku buat Master, memang dia kena dapatkan kebenaran dari pihak Jabatan Pendidikan sebab responden dia adalah budak sekolah.

Satu lagi... setiap kaji selidik sepatutnya di 'review' soalannya oleh sekurang-kurang nya 3 orang yang mahir dan juga pakar bahasa. Supaya ianya sesuai dengan responden....


sss

No comments:

Post a Comment