Sunday 26 February 2012

Pesta Buku Bangi 2012

Pesta Buku Bangi 2012
Foto oleh Aku Sendiri

Pesta Buku ke-3 Bangi Bandar Ilmu 2012 sedang berlangsung di Ruang Legar Kompleks PKNS Bangi Selangor dari 23/02/2012 sehingga 11/03/2013. Dianjurkan oleh Galeri Buku Syabab. Dengar cerita ada lebih kurang 3 juta buah buku yang nak dihabiskan dalam pesta kali ini.

Hari ini aku berkesempatan untuk melawat tempat ini. Memang ramai orang yag datang menjenguk, melihat, membelek mahupun membeli. Tersenyum aku melihat gelagat pengunjung. Nampak ramai yang dahagakan ilmu, dan minat membaca dikalangan rakyat Malaysia semakin berkembang

Aku beli sebuah buku yang diterbitkan semula dalam versi yang baharu...buku yng asalnya dikenali dengan "kitab kuning"....apa tu? Kalau tanya dengan orang tua-tua tau la tu mereka...

Pada anda di luar sana...mari ramai-ramai dapatkan bahan bacaan di sini !


Ini buku yang aku beli
Foto oleh Aku Sendiri

No comments:

Post a Comment